Audit řízení bezpečnosti informací – máme to pod kontrolou?
Audit řízení bezpečnosti informací zkoumá, identifikuje a porovnává shodu stavu zavedení bezpečnostní politiky a procesů systému řízení bezpečnosti informací v organizaci s požadavky na informační bezpečnost stanovených normou ČSN ISO/IEC 27001.
Audit provedený třetí stranou Vám pomůže najít mezery v systému řízení bezpečnosti informací, které nejsou díky provozní „slepotě“ vidět.
Audit řízení bezpečnosti informací provádíme v následujících krocích:
- Přezkoumání dokumentace spočívající v ověření dokumentovaných pravidel bezpečnosti informací.
- Praktické ověření zavedených pravidel bezpečnosti informací v organizaci definovaných bezpečnostní dokumentací:
- definování kontextu organizace, interních a externích aspektů,
- rozsah bezpečnosti informací, určení hranic a aplikovatelnosti systému řízení informací,
- prohlášení o aplikovatelnosti stanovující aplikovaná opatření z přílohy A normy a jejich zavedení v organizaci,
- odpovědností vedení organizace v rámci bezpečnosti informací, definovaných bezpečnostních politik,
- plánování bezpečnosti informací spočívající v řízení rizik – identifikace aktiv, analýza rizik, akceptace zbytkových rizik, plán zvládání rizik,
- bezpečnost lidských zdrojů v rámci životního cyklu zaměstnance a rozvoje jeho bezpečnostní povědomí,
- určení zdrojů, kompetencí, povědomí, komunikace a řízení dokumentovaných informací systému řízení bezpečnosti informací,
- řízení provozu bezpečnosti informací,
- monitorování, měření, analýza a hodnocení bezpečnosti informací,
- interní audity, jejich plánování a provádění,
- přezkoumání systému bezpečnosti informací,
- řízení opatření, bezpečnostních událostí a incidentů,
- neustálé zlepšování bezpečnosti informací.
- Zpracování protokolu z provedeného interního auditu, definování jednotlivých zjištění a pomoc při definování návrhu jejich řešení.